pondelok 7. septembra 2009

Prvý raz v Rusku












Človek počul o Rusku čokoľvek, z médií, z rozprávania starého otca alebo občas aj od nejakého ruského turistu hovoriaceho po anglicky. Hovorí sa o nej, že je to krajina kontrastov, bez strednej sociálnej triedy. Známa svojou históriou, ktorá ju tak trochu aj prenasleduje, ako aj každú inú krajinu. Ja som sa preto rozhodla ju navštíviť, trochu preskúmať, a samozrejme využiť najlepší spôsob výučby jazyka-teda priamo v ,,teréne". Petrohrad sa stal mojím domovom na dva týždne.

So slovníkom, teplým oblečením a dáždnikom vo vaku som sa vybrala na cestu. Cesta vlakom spod Tatier do Bratislavy, z nej do Viedne, a na vytúžené lietadlo. Prostriedky na mojej kreditnej karte som venovala ruským aerolíniam a hneď po nastúpení do lietadla si ku mne prisadol pán s nápismi Ruska na každom kuse oblečenia a príjemne okolo seba šíril arómu vodky. Prestup v Moskve ma trochu znepokojil, keďže prestup medzi terminálmi sa mi chvíľku zdal trochu dlhý a trochu som sa obávala či smeruje tam kde by som chcela ísť ja. Po invázií taxikárov ponúkajúcich prevoz, ktorý je inak zadarmo som sa dostala k autobusu. Zaťiaľ čo vodič si pokojne vystúpil a s niekým sa zarozprával, ľudia začali rýchlo nahadzovať kufre do autobusu, akoby sa mal každú sekundu pohnúť a ešte rýchlejšie naskakovať do autobusu. V lietadle som si s pocitom, že už niet ruštine úniku, zobrala slovník a pustila sa do neho. Petrohrad sa blížil!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára