streda 9. septembra 2009

Potulky kostolmi










Včera mi naša sprievodkýňa Nasťa oznámila, že si na dnešnú exkrziu nemám zabudbúť šatku. Preto som vedela, že dnes pojdeme navštíviť kostol-konkrétne ortodoxný, keďže v katolíckom to nie je tak striktne vyžadované. Mužské pokolenie si naopak musia čiapku dať dole. Dôvod je spätý s príbehom o starozákonnom Samsonovi, ktorý mal silu vo vlasoch. A keďže ženy majú vlasy zväčša dlhšie, majú energie dosť, preto si majú hlavu zakryť, naopak muži-krátkovlasí, si hlavu maju odkryť, aby energiu načerpali. A tak vraj vzniká nejaký ten balanc energie:) Neuveriteľnýmsa mi zdala návšteva nemeckého kostola, ktorý bol pod vplyvom marxistickej ideológie premenený z kostola na plaváreň (!!!) a teraz je opäť transformovaný na kostol, avšak na poschodí kostola sú stále lavičky, aké by ste našli v nie jednej telocvični či štadióne.

Po plavbe loďkou po meste, som sa unavená a vybitou batériou fotoaparátu vydala aj s mojou skupinou domov. Keďže sme mali už dosť nachodené v tento deň, vzalo sme si mikrobus. Aby som to upresnila mikrobusom myslím malú starú dodávku ktorej dvere si musíte otvoriť sami a z alístok platíte počas jazdy jednoducho posúvate 22 rubľov dopredu, až ku osobe sediacej xrbtom ku vodičovi, ktorý mu ich, kým on samozrejem šoféruje podáva. On samozrejme musí ešte počas jazdy vydávať. Tentokrát táto VIP funkcia podávateľa penazí pripadla mne, tak som sa vlastne stala hlavný vodičov parťák:).

Predpoveď počasia je viac ako pozitívna. A ako sami Rusi hovoria, veľmi neobvyklá na september. V Petrohrade je 20 stupňov, žiaden obláčik na oblohe a jednoducho ideálne počasie na objavovanie mesta.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára